Proč vlastně v hudbě soutěžit? Je málo způsobů, jakými lze porovnat kvalitu pedagogické práce na školách uměleckého zaměření. Mezi nejprůkaznější a také nejobjektivnější hlediska patří dosažené výsledky na interpretačních soutěžích.

Přestože má myšlenka uměleckých soutěží i své odpůrce, je třeba konstatovat, že klady jednoznačně převažují. Soutěže mají totiž značný podíl na sbližování a poznávání metodických a interpretačních směrů a trendů, dávají příležitost začínajícím pedagogům sledovat postupy zkušenějších kolegů, poskytují i učiteli možnost vystoupit z do jisté míry uzavřeného prostředí svého působiště a prosadit se v náročnější konkurenci. Úspěch v soutěži navíc zvyšuje sebevědomí žáka a může ho výrazně motivovat k další práci. Nezřídka se stává, že právě dobré umístění v soutěži  přivede mladého interpreta na cestu věnovat se hudbě profesionálně. Vynikající výsledky žáků a pedagogů ZUŠ Neštěmice na prestižních interpretačních soutěžích hovoří o vysoké úrovni pedagogické práce a řadí tuto školu v posledních letech mezi špičku.  

Do krajského kola postoupili téměř všichni naši žáci, jež se zúčastnili okresního klání. Užili jsme si spoustu legrace i napětí, trochu nás zaskočil velmi náročný nástroj v Litvínovské ZUŠ. S výsledky jsme však byli spokojeni. Čtyřikrát jsme byli na 1.místě  s postupem do celostátního kola – Eva Strejcová, Tomáš Vaněk, Renata a Roman Fričovi, dvě 1. místa bez postupu - Klára Šponarová a Hana Mézlová. Dále jedno druhé místo – Tereza Gabrielová a třetí cenu získala Sára Effenbergerová. Absolutním vítězem krajského kola se stala naše nadějná Eva Strejcová!